הפסקה פעילה


"החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים." (אפלטון)

למקצוע החינוך הגופני יש משנה חשיבות בחינוך הילדים לתנועה  ועידודם לעסוק בפעילות  חופשית ובמשחק.  ילדים זקוקים לפעילות גופנית ולהכוונה לעיסוק בפ"ג ובמשחק.  למורים לחינוך גופני, בעיקר בגילאים הצעירים, ישנה השפעה רבה על שגרת יומם של הילדים ועל אורח חייהם בעתיד.  אחד הכלים העומדים לרשות המורים הוא להפוך את זמן ההפסקה להפסקה פעילה. זהו זמן מצויין בו ניתן ללמד את הילדים לבחור בפעילות גופנית ובמשחק.  לא כל הילדים מתחברים לתחרויות ספורט ולא כל התלמידים בכלל מתחברים לפעילות גופנית, לכן חשוב שהמבנה של הפסקה פעילה יהיה מגוון באופן כזה שכל ילד יוכל למצא את מקומו אם כמשתתף פעיל ואם כצופה מהצד.  

תכנית כללית

להפעלת התכנית הניסיונית נבחרו מספר בתי ספר לחינוך מיוחד בפריסה ארצית.

תכנית הפעילות
בכל בית ספר, בהתאם לתכנית הפעילות המונהגת בו, תתקיים הפסקה פעילה אחת לפחות בשבוע, בה יוצע לתלמידים מגוון פעילויות ספורט ומשחק במוקדי פעילות, הפעלות כלליות, טורנירים ותחרויות ספורט.
בניית התבנית הכללית לשיבוץ ההפסקות הפעילות בלוח הפעילות של בית הספר תלווה בייעוץ מקצועי של רכזת הספורט באקים ישראל.

*פעילויות אורחות
במסגרת התכנית בתי הספר יוכלו לבחור ב 2-3 הפעלות ספורט אורחות בבית הספר.  בחירת ההפעלה בתיאום עם רכזת הספורט באקים ישראל.
*בהמשך תועבר רשימת פעילויות מומלצות

שבוע בריאות וחינוך גופני
במהלך שנת הלימודים תשע"ג יתקיים בכל בית ספר שבוע בו תודגש חשיבותה ותרומתה של הפעילות הגופנית באמצעות שיעורים, הרצאות, שיתוף הורים, בתי ספר אורחים ופעילויות נוספות.  שבוע הבריאות והחינוך הגופני יתקיים בו זמנית בכל בתי הספר השותפים לתכנית.

תיעוד ודיווח:
אחת לחודש יישלח דיווח המתאר את התנהלות ההפסקה הפעילה.  הדיווח יתמקד ב:
1.      תיאור הפעילויות המתקיימות במסגרת ההפסקה הפעילה
2.      שיתוף הפעולה מצד הצוות החינוכי בבית הספר בפרוקייט וקבלת משוב
3.      תיאור חוויית התלמידים המשתתפים בפעילות במהלך ההפסקות


לפרטים צרו קשר עם רכזת הספורט

תגובות